Stressramt medarbejder

Stress er et væsentligt problem i Danmark. Det anslås, at omkring 25 procent af det samlede sygefravær i Danmark er stressbetinget.

På baggrund af et forskningsprojekt, som har undersøgt lederes håndtering af medarbejderstress, er der skrevet en rapport med fokus på de ledelsesmæssige handlinger, der forebygger stress. Rapporten beskriver, hvordan man som leder kan lykkes med at forebygge stress, hvis man investerer tid i medarbejderen, investerer i relationen til medarbejderen og investerer i forebyggelse.

Download pjecen "Stressforebyggelse - anbefaling til ledere"  her.

Arbejdsmedicinsk Klinik Herning har udarbejdet en pjece, der skal vejlede ledere, så de kan blive bedre til at håndtere medarbejdere, der ender med at blive sygemeldt med stress. Pjecen går i dybden med alle faser i en stressygemelding, ligesom den indeholder konkrete råd og værktøjer.

Download pjecen "Er din medarbejder stressramt?" her.