Hotline - Stress

22. april 2020

Som et forsøg under den aktuelle situation med COVID-19 lancerer HR-teamet og Jobcenter Odder en hotline for alle ansatte ved Odder Kommune, hvor man kan få hjælp til at forebygge stress. Hotlinen kan som et forsøg benyttes alle ansatte - også dem der er bosiddende i andre kommuner. Tilbuddet er et supplement til kommunens tilbud om psykologisk rådgivning via Arbejdsmiljøcentret.

I materialet, der linkes til nedenfor, findes yderligere information om, hvem man kan ringe til og hvornår. De tre medarbejdere, som varetager opgaven - Mona, Lene og Sarah - er ansat ved Jobcenteret og har alle en uddannelse som stressvejledere og derudover som coach, sygeplejerske og socialrådgiver. Det er dem, der normalt varetager Jobcentrets stressforløb, og de har tavshedspligt.

Så oplever man at være stresset/presset, kan man kontakte en af stressvejlederne og få hjælp til at afdække, hvad det handler om, og hvad der kan gøres for, at man igen kommer i trivsel.

Læs mere her.