Arbejdsmiljødrøftelse

Begrebet "Årlig drøftelse af arbejdsmiljøet" er indført i arbejdsmiljølovgivningen for at fremme de strategiske processer. Drøftelsen skal medvirke til at forbedre arbejdsmiljøet samt bidrage til ledelsens og medarbejdernes samarbejde om det.

Den årlige arbejdsmiljødrøftelse i Odder Kommune sker med udgangspunkt i arbejdsmiljøregnskabet, som udarbejdes i 1. kvartal. I arbejdsmiljødrøftelsen indgår ligeledes en evaluering af arbejdsmiljømålene samt en vurdering af, hvorvidt de metoder og aktiviteter, der anvendes i arbejdsmiljøarbejdet har styrket og effektiviseret arbejdsmiljøarbejdet.

Til brug for arbejdsmiljødrøftelsen er der udarbejdet en dialogguide til hhv. HovedMED, FagMED og LokalMED, som kan downloades herunder. 
Der er ligeledes udarbejdet et "notatark", som er særligt målrettet de udvalg, hvor man vælger at gennemføre dele af drøftelsen i mindre grupper.

Dialogguide LokalMED

Dialogguide FagMED

Dialogguide HovedMED

 

Notat- og opsamlingsark til arbejdsmiljødrøftelsen