Kommunen er forpligtet til mindst hvert tredje år at foretage en undersøgelse af medarbejdernes tilfredshed og trivsel.
Kommunens øverste medindflydelses- og medbestemmelsesudvalg skal aftale retningslinjer for indhold og opfølgning på undersøgelserne. HovedMEDUdvalget i Odder Kommune har besluttet, at der gennemføres en undersøgelse blandt medarbejdere og ledere hvert tredje år. Den næste undersøgelse gennemføres i efteråret 2026.
Trivselsundersøgelsen gennemføres som en spørgeskemaundersøgelse. Spørgeskemaet er udarbejdet således, at undersøgelsen også kan bruges som psykisk APV og som afsæt for en lederfeedback.