Dialogmøde

Dialogmødet er en engagerende mødeform, som kan bruges til at skabe fremadrettet handling på baggrund af en gennemført trivselsmåling. På dialogmødet arbejder man med at udvælge, prioritere og komme med forslag til handlemuligheder omkring de trivselstemaer, som i trivselsmålingen er afdækket som væsentlige for arbejdspladsen.

Når dialogmødet fungerer bedst, er der en ligeværdig debat om arbejdspladsens ressourcer, positive erfaringer og idéer til trivsel. Det har følgende fordele:

  • Medarbejdernes egne ord og opfattelse giver engagement.
  • At høre alle synspunkter giver et fælles, nuanceret billede af arbejdspladsens trivsel.
  • Den anerkendende metode giver energi til at se muligheder og løsninger.

De to største udfordringer forbundet med dialogmødet er:

  • At sætte tid nok af til mødet, idet det kan tage lang tid at få hørt alles synspunkter.
  • At få samlet ordentligt op på mødet, da der ofte kommer mange synspunkter og idéer frem under dialogen.