Personoplysninger ifm. ansættelsesforholdet

Som dataansvarlig indsamler og behandler Odder Kommune en række oplysninger om den enkelte medarbejder i forbindelse med ansættelsesforholdet.

I Odder Kommune er det Løn- og Økonomiafdelingen, der registrerer og behandler følgende oplysninger om den enkelte ansatte: 

  • Navn, adresse, nationalitet, cpr. nummer
  • Lønforhold
  • Ansættelsessted
  • Ansættelsesforhold generelt, herunder f.eks. kurser, eventuelle personlige handlingsplaner og tjenstlige sanktioner
  • Evt. arbejdsskader
  • Evt. fravær, herunder sygefravær
  • Evt. udlæg

Information om behandling af data

Nye medarbejdere og ledere modtager med ansættelsesbrevet en informationsskrivelse om behandling af personoplysninger i forbindelse med ansættelsen.
Allerede ansatte har med lønsedlen ultimo august måned 2018 modtaget informationsskrivelsen.

Informationsskrivelsen kan downloades som pdf her.

Indsigt i oplysninger

Som ansat har man ret til indsigt i de oplysninger, som Odder Kommune behandler i relation til ansættelsesforholdet. Eventuelle henvendelser om indsigt rettes til HR-teamet i Ledelse & Udvikling.